• Goście z Czech

17 pażdziernika nasza szkoła gościła uczniów z Czech Základní škola Mraveniště wraz z ich opiekunami. Wspólnie udaliśmy się na wycieczkę po najbliższej okolicy. Zwiedziliśmy wspólnie atrakcje Szczawna Zdroju: Park Szwedzki, Dworzysko, Halę Spacerową, Pijalnię Wód Mineralnych, Park Zdrojowy oraz wieżę widokową na Wzgórzu Gedymina. Potem wróciliśmy do Wałbrzycha i spacerowaliśmy ulicą Juliusza Słowackiego w Wałbrzychu mijając zabytkowe budynki sądu oraz poczty. Następnie udaliśmy się na Plac Magistracki i Rynek.Wizyta miała na celu doskonalenie umiejętności językowych uczniów. Uczniowie opowiadali o sobie, opowiadali o najpiękniejszych miejscach Wałbrzycha i Szczawna Zdroju posługując się językiem angielskim.Było nam niezmiernie miło gościć naszych sąsiadów.

• Dzień Edukacji Narodowej

Dzień Edukacji Narodowej potocznie nazywany Dniem Nauczyciela to święto wszystkich nauczycieli oraz pracowników szkoły. 14 października to najlepsza okazja do tego, aby swoim nauczycielom i pracownikom szkoły złożyć życzenia. Tak też i tego roku Samorząd Uczniowski w imieniu całej społeczności uczniowskiej podziękował za trud, poświęcenie, cierpliwość a także za pomoc w zdobywaniu wiedzy oraz pokonywaniu trudności w codziennym szkolnym życiu. W tym dniu uczniowie klas 7 i 8 wcielili się w rolę pedagogów. Po zajęciach w sali gimnastycznej odbyła się uroczysta Akademia przygotowana przez klasę VI b pod opieką p. Justyny Sikory.

• Akcja "Znicz"

1 listopada – Święto Zmarłych to wyjątkowy czas, w którym każdy z nas skłania się do zadumy oraz refleksji nad przemijaniem. Święta te wzbudzają w nas tęsknotę za tymi, którzy odeszli. Uroczystość Wszystkich Świętych to zawsze wyjątkowy dzień o głębokiej wymowie i niepowtarzalnym nastroju, który zachęca nas do cichej refleksji nad  sensem życia. Z tej okazji Szkolny Klub Ośmiu organizuje akcję "Znicz". Serdecznie zapraszamy osoby o dobrych sercach oraz Wszystkich chętnych Wolontariuszy do przyłączenia się do naszej akcji. Zbieramy znicze oraz stroiki, aby móc później posprzątać zapomniane groby i zapalić tam światełko. Każda pomoc się liczy. Za każdy dar serca serdecznie dziękujemy. Akcja trwa od wtorku 09 października do piątku 25 października. Znicze oraz stroiki należy składać u pani M. Boreckiej w sali nr 25 (kl. 0-3) oraz w sali nr 4 u p. J. Sikory (kl. 4-8). Zachęcamy do wzięc

• Turniej piłki nożnej

Futbolowa kapela „szóstki” zagrała jak z nut. Turniej piłki nożnej ku pamięci Michela Nykiela - w przeszłości znakomitego zawodnika Górnika Wałbrzych, a po przejściu na sportową emeryturę nauczyciela matematyki w wałbrzyskich szkołach - nasza drużyna zakończyła na bardzo wysokim III miejscu. Zawody odbyły się na świeżo wyremontowanym boisku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 przy ul. 11 Listopada - dziękujemy pomysłodawcom oraz organizatorom za zaproszenie. To nie koniec piłkarskich zmagań w tym tygodniu, ale o tym już wkrótce.

• II Parada Przyjaciół Schroniska w Wałbrzychu

Członkowie szkolnego Wolontariatu wzięli udział w II Paradzie Przyjaciół Schroniska w Wałbrzychu organizowanej przez Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Wałbrzychu. Przedstawiciele szkół przemaszerowali ulicami Wałbrzycha. Wydarzenie miało zachęcić do adopcji kotów i psów z wałbrzyskiego schroniska.Impreza poprzedzona była zbiórką karmy dla psów i kotów przeprowadzonej przez szkolny Wolobtariat wśród uczniów naszej szkoły.

• Bezpieczna droga do szkoły

Funkcjonariusze Policji wraz z panem Mrówką odwiedzili naszą szkołę. Uczniowie dowiedzieli się między innymi, jakie znaczenie mają różne znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drogach i w jakich miejscach można przechodzić przez jezdnię. Spotkanie odbyło się w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły". Dzieci z dużym entuzjazmem przyjęły policjantów i pana Mrówkę, a na zakończenie spotkania otrzymały od pana Mrówki opaski odblaskowe i słodkie upominki.

• Dary dla schroniska

Informujemy, że zebrane podczas zeszłego tygodnia dary dla schroniska dla zwierząt zostały w minioną sobotę przekazane do Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Świdnicy, w którym przebywają zwierzaki z terenów popowodziowych. Dziękujemy Wam drodzy Uczniowie i Rodzice za okazane wielkie serce dla czworonożnych przyjaciół!

• Zmarła p. Ilona Pawłowska

Z ogromnym żalem informujemy o śmierci Pani Ilony Pawłowskiej - wieloletniego nauczyciela w naszej szkole. Ilono, na zawsze będziesz obecna w naszej pamięci. Dziękujemy, że byłaś, że mogliśmy z Tobą współpracować. W trakcie swojego 40- letniego stażu jako nauczyciel wychowałaś wiele pokoleń wałbrzyszan. Dziś straciliśmy wspaniałego Pedagoga, Wychowawcę, Harcerza, Koleżankę, Człowieka, na którego zawsze mogliśmy liczyć.

• Zbiórka karmy dla zwierząt

Szanowni Państwo i Drodzy Uczniowie, w związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Zwierząt Klub Ośmiu zachęca gorąco do udziału w zbiórce dla podopiecznych Schroniska dla Zwierząt w Wałbrzychu oraz Fundacji "Na pomoc Zwierzętom" Schronisko oraz fundacja potrzebują wsparcia w postaci karm mokrych i suchych dla psów i kotów. Zbiórka trwa od jutra do 10 października. Karmę należy przynosić do pani Moniki Boreckiej (sala nr 24) - klasy 0-3 oraz do pani Justyny Sikory (sala nr 4) - klasy 4-8. Liczymy na Państwa nieocenioną pomoc i wsparcie. Pozdrawiamy, Opiekunowie Klubu Ośmiu.

• Talenciaki

To, że nasi uczniowie są utalentowani - to wiemy W ogólnopolskiej akcji sieci Lidl Polska można doposażyć placówki szkolne w dodatkowy sprzęt niezbędny w procesie kształcenia. Do wygrania są m.in. pomoce dydaktyczne czy praktyczny sprzęt sportowy wysokiej jakości.Talenciaki z pewnością są wśród nas ale czy jesteśmy w stanie uzbierać wystarczającą ilość punktów? To już nasze wspólne zadanie do wykonania:

• Narodowe Czytanie

Narodowe Czytanie 2024. Nasi uczniowie pod opieką Pani Joanny Karpińskiej kolejny raz wzięli udział w akcji “Narodowe Czytanie”.W tym roku wspólnie czytaliśmy fragmenty “Kordiana” Juliusza Słowackiego, m.in. bajkę Grzegorza “O Janku, co psom szył buty”. Dzieci z klas 1-3 wykonały potem ilustracje do bajki.

• Powakacyjne, integracyjne wędrówki klasowe

Korzystając z pięknej pogody, klasy I-VIII wybrały się na piesze wycieczki po najbliższej okolicy. Były m.in. kiełbaski z ogniska na samym szczycie góry Chełmiec, przechadzka po Dworzysku, spacer i zabawy w Parku Sobieskiego, pyszne lody w Szczawnie Zdroju oraz zabawy na Słonecznej Polanie. Maluchy z oddziału przedszkolnego spędziły dzień na zabawach na placu zabaw i boisku szkolnym. W tym dniu wszyscy super się bawili.

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025

2 września 2024 roku o godzinie 8:00 zainaugurowaliśmy Nowy Rok Szkolny 2024/2025. Pani dyrektor życzyła, aby najbliższe 10 miesięcy było pełne nowych wyzwań, inspiracji i sukcesów, nauka przynosiła radość i satysfakcję, a każdy dzień w szkole był okazją do rozwijania pasji i talentów. Powodzenie i wytrwałości dla wszystkich: uczniów, rodziców i pracowników szkoły, zaś Miejska inauguracja roku szkolnego z udziałem uczniów i nauczycieli naszej szkoły odbyła się w Starej Kopalni.

• Aktywny Weekend

Zapraszamy wszystkich w okresie wakacji do skorzystania z zajęć sportowo - rekreacyjnych w ramach programu "Aktywny Weekend".

W lipcu zajęcia odbywać się będą w sali gimnastycznej lub na boisku do koszykówki.

W sierpniu (po oddaniu do użytku boiska szkolnego) na boisku wielofukcyjnym /boisku do koszykówki /sali gimnastycznej.

• Bezpieczne wakacje

Nad morzem

Morze to potężny żywioł, z którym trzeba się liczyć. Pamiętajmy zatem o kilku istotnych regułach:

• Kąpmy się tylko w miejscach dozwolonych i pod opieką dorosłych. Jeśli miejsca strzeże ratownik – zawsze stosujmy się do jego poleceń.
            • Miejsce na kąpiel musi być bezpieczne. Dlatego nie w
        • Prymus 2024

Dziś w Publicznej Szkole Podstawowej nr 26 odbyło się Miejskie zakończenie roku szkolnego. Podczas uroczystości Prezydent Miasta Wałbrzycha dr Roman Szełemej wręczył tytuły Prymusa 2024 uczniom wałbrzyskich szkół, którzy osiągnęli najlepszy wynik w szkole oraz byli laureatami konkursów międzyszkolnych. W tym roku tytuł Prymusa 2024 w naszej szkole otrzymała Zofia Kopinowska z klasy 4a. Gratulujemy!!!