• Rekolekcje

• Rekolekcje (łac. recolligere - zbierać na nowo, powtórnie) – w katolicyzmie kilkudniowy okres poświęcony odnowie duchowej poprzez modlitwę, konferencje oraz spowiedź. Rekolekcje mają na celu pokazanie człowiekowi, w jaki sposób ma odkryć własną duchowość - ujawnienia drogi, która umożliwi spotkanie się z Bogiem. Zadaniem księdza na rekolekcjach jest również to, by pokazać najmłodszym najważniejsze wartości w życiu. Oprócz tego jednym z punktów jest udowodnienie, że miłością należy zwalczać nienawiść i złość.

• 41 rocznica śmierci patrona szkoły A. Kamińskiego

• W dniach 14-16.03.19 uczennice z klasy 6 naszej szkoły wraz z opiekunami pojechały na wycieczkę do Warszawy. Była to nagroda za najlepsze wyniki w nauce - każda z uczennic uzyskała średnią ocen powyżej 5,0 oraz wzorowe zachowanie. Wyjazd połączony był z uroczystością obchodów śmierci patrona naszej szkoły - Aleksandra Kamińskiego. W trakcie dwudniowego pobytu w Warszawie zobaczyliśmy wiele ważnych, znanych i ciekawych miejsc. Mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich  - POLIN oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. Odwiedziliśmy Łazienki Królewskie, spacerowaliśmy ulicami Starego Miasta oraz Krakowskiego Przedmieścia. Byliśmy także przy Pałacu Prezydenckim. Na Placu Zamkowym podziwialiśmy Zamek Królewski oraz Kolumnę Zygmunta. Podczas naszych spacerów mieliśmy okazję zobaczyć najważniejsze warszawskie pomniki: pomnik Józefa Piłsudskiego, Pomnik upamiętniający Powstanie Warszawskie, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Małego Powstańca.  W sobotę, 15.03. wzięliśmy udział w uroczystych obchodach rocznicy śmierci naszego patrona Aleksandra Kamińskiego na warszawskich Powązkach. Złożyliśmy kwiaty na jego grobie, a następnie oddaliśmy się chwili zadumy nad historią jego życia i życia jego współtowarzyszy (Rudego, Alka i Zośki oraz innych członków Szarych Szeregów).  Na koniec naszej wizyty w Warszawie udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki. Tam wjechaliśmy windą na samą górę i z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Warszawy.  Wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy do domu bardzo zadowoleni.

• Powitanie wiosny

• 21 marca w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny nasi uczniowie przywitali ją z tęsknotą po długiej zimie. To duży powód do radości dla wszystkich zmęczonych zimnem i wcześnie zapadającym mrokiem. Tego dnia zgodnie z tradycją żegnaliśmy zimę. Obecnie, zamiast topienia marzanny, dzieci urządzają Święto Wiosny. Tradycyjnie tego dnia obowiązywały fantazyjne stroje, wiosenne i barwne makijaże oraz radosny nastrój. W kolorowym korowodzie udaliśmy się na poszukiwanie wiosny w okolice naszej szkoły. Na koniec nasze barwne kwiaty zostały umieszczone w żywopłotach. Teraz już na pewno zima do nas nie wróci.

• Drzwi Otwarte

• 14 marca naszą szkołę odwiedziły przedszkolaki z "Tęczy". Spotkanie rozpoczęło się od występów klas Ia i IIIa. Dzieci popisywały się śpiewem, tańcem, recytacją wierszy przed młodszymi kolegami i koleżankami. Opowiadały o szkole co się w niej dzieje i jakie puchary i medale można zobaczyć. Po części artystycznej maluchy udały się na salę zabaw, gdzie wspólnie z harcerzami bawili się w różne zabawy. Po wspólnych zabawach nastąpiło zwiedzanie szkoły. Najbardziej podobała się świetlica, sala komputerowa, sala gimnastyczna oraz sale lekcyjne klas I-III. Na zakończenie dzieci otrzymały pamiątkowe prezenty i zadowolone wróciły do przedszkola. Na pewno mile będą wspominać wspólnie spędzone chwile i mamy nadzieje iż z niektórymi spotkamy się we wrześniu w naszej szkole.

• Targi zawodów

• 28 lutego br., w Hali Wałbrzyskich Mistrzów odbyły się „Targi zawodów". To inicjatywa dyrektorów wałbrzyskich szkół zawodowych (Zespół Szkół nr 5, Zespół Szkół nr 7, Zespół Szkół Politechnicznych „Energetyk”), którzy przygotowują targi w ramach programu nazwanego „Zawodowy Strzał w 10!”. Szkoły zaprezentowały wszystkie zawody w jakich kształcą, były także pokazy oraz warsztaty. Na targi zostali zaproszeni uczniowie klas VIII a i VIII b wraz z wychowawcami.